Samsung С6712 zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung С6712 zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

liesski 24-01-2012

Ik vind het een fijne telefoon. Het is erg handig met 2 sim kaarten erin.
Het grote nadeel vind ik dat ik er na een maand pas achter kom dat ik helemaal geen leuke apps kan downloaden!
Dit is mijn eerste smartphone en ik wist niet beter dan dat het erop zat. Ik baal hiervan dat dit niet duidelijk is beschreven voor leken zoals ik.
Dus ondanks dat het een handige gebruiksvriendelijk telefoon is, ga ik toch op zoek naar een andere met een besturingssysteem van android oid.

Emiledj 26-01-2012

Als je Kieskeurig had geraadpleegd voor deze telefoon, had je er al achter kunnen komen. Voor een volgende keer misschien een handige tip ;)

Emiledj 01-11-2011

Inmiddels is dit mijn 3e Samsung Duos en na de B7722 Duos en de C3222 Ch@t, is voor mij dit model dé beste in rij. Het model ligt lekker in de hand, is zelfs mooi voor het oog en de functionaliteiten zijn zeer sterk te noemen.
Beginnend bij de duo-functie, waarvoor ik dit model juist heb uitgekozen. De 2 iconen linksbovenin zijn verleden tijd, want je ziet nu alleen het icoon van de sim-kaart die actief is. Even wennen, maar het gaat er immers om dat je weet welke primair actief is. Natuurlijk kun je in een handomdraai switchen naar de andere kaart door het knopje op de zijkant.
Ook een sterke verbetering t.o.v. bijvoorbeeld de B7722 is de conversation-stand, waarin je de sms-conversatie onder elkaar netjes kunt aflezen. Het scherm luistert zeer direct op de invoer en alleen bij het sms'en met het digitale toetsenbordje is het erg wennen en gebruik je in het begin vaak de backspace om te corrigeren.
Helaas is dit model (evenals de B7722) niet geschikt voor download van widgets en apps. Niet echt een gemis voor mij, maar blijft vreemd dat een splinternieuw model dit niet accepteert.
De widgets die erop staan gebruik ik eigenlijk niet. Ik ben er wel na 2 weken gebruik achter gekomen dat er een verborgen snelmenu zich bevindt boven het bureaublad. Deze geeft in 1 handomdraai toegang tot de wifi (aan/uit), Bluetooth (aan/uit) en de silence modus. Erg makkelijk als je de batterij wilt sparen of als je bluetooth alleen in de auto gebruikt. Even snelmenu aantikken, icoon bluetooth aantikken en voila...
Het communiceren met de pc is ook sterk verbetert door de nieuwe versie KIES die subliem met dit model kan omspringen. In een tiental seconde heb je je Outlook agenda, contactpersonen en takenlijst gesynchroniseerd en update hij ook eindelijk (kon niet met de vorige modellen) de firmware van je telefoon.
Batterij gaat lang mee zonder opladen. Ik heb een aantal malen bluetooth aan laten staan en voor mijn werk overdag veel gebeld, maar na 1 dag intensief gebruik pas 2 streepjes gebruikt.
Dan nog een laatste leuke feature: wanneer je in de log de personen bekijkt die je hebt gebeld, kun je met je duim van links naar rechts over de naam bewegen en de gsm gaat automatisch de persoon bellen. Beweeg je je duim van rechts naar links, dan kun je de persoon een sms versturen. Dit soort simpele gebruiksvriendelijke functionaliteiten zijn echt de kracht van dit model.
Dan zijn er toch nog 2 minpuntjes te noemen:
1. Apps/ widgets niet geschikt voor dit model;
2. Niet in de Nederlandse taal in te stellen.

kim822 03-11-2011

Hallo

hoeveel aantal kleuren op het display heeft deze gsm?
16.777.216 of 652.000?

Paasneis 08-01-2012

ben je nu na een jaar nog steeds tevreden over de telefoon en heb je hem nog in de nederlandse taal kunnen instellen , en dan nog de vraag belt hij automatisch op als je hem in je broekzak hebt zitten dat hoor je nog wel eens bij een touche telefoon .

groetjes Paul

Emiledj 13-01-2012

@Paasneis: ik ben nog steeds erg tevreden alleen heb ik 'm nog niet een jaar in bezet (ca. 3 - 4 maanden). Het toestel doet het prima en dat automatisch bellen als je 'm in je broekzak hebt zitten, is bij mij nog nooit gebeurt. Je moet na een aantal minuten namelijk eerst het knopje aan de rechterkant indrukken en dan met je vinger het beeldscherm activeren (middels een veeg).
Nederlandse taal zit er niet op, maar dat had ik al gemeld.

Toch nog een bijkomend nadeeltje: het sms'en met dit toestel gaat nog steeds niet erg lekker/ makkelijk. De toesten zijn eigenlijk iets te klein en het zou een stuk hebben geholpen als er swype op zat. Vergt erg veel oefenwerk of ik heb gewoon te dikke vingers :).
Nog steeds van harte aanbevolen voor mensen die een duo-SIM zoeken!

gvdbPB23 20-12-2011

Wie heeft er ervaring met de snelheid waarmee je met dit toestel kan browsen?

Ashsha 30-10-2011

Toestel sinds een paar dagen in bezit.
Voldoet aan alle verwachtingen en is tenminste makkelijk in je broekzak te stoppen.
Het is lekker snel en ook internet (met een goedkoper abonnement) werkt goed.
Helaas ondersteunt dit toestel geen 'Whatsapp' of 'Pingchat', (Gratis berichten versturen) terwijl dit een nieuw toestel betreft. Minpuntje van Samsung.
Indien dit geen'must' is betreft dit een aanrader voor iemand die een dualsim telefoon zoekt.